Aan het hoofd van Helder bij Letselschade staan drie jonge ondernemers: Alexander Begheyn, Marijn Hokke en Jan van den Berg. Eén voor één vertellen zij meer over hun bedrijf én hun drijfveren. Dit keer is het de beurt van Alexander.
Alexander Begheyn is 34 jaar oud en woont met zijn vrouw en twee kinderen – een peuter van 3 jaar en een baby – in Utrecht. Zijn vrije tijd besteedt hij onder meer graag aan houtbewerken op de stadswerkplaats Utrecht. Daarnaast werkt hij met plezier in de tuin, wandelt hij veel en pakt hij – nu het weer kan – regelmatig een terrasje.
De liefde voor rechten zat er al vroeg in bij Alexander. Hij vertelt: “Mijn vader was rechter en daar kreeg ik veel van mee. Naast rechten, vond ik ook politiek en economie erg interessant. Na de middelbare school studeerde ik Staats- en Bestuursrecht en was ik actief bij een politieke partij. Hier kwam ik in contact met een letselschadeadvocaat die veel zaken behandelde op het gebied van asbestschade. Dat wekte mijn belangstelling voor het letselschadevak. De verhouding tussen een sterke en een zwakke partij vond ik altijd al interessant. Bij Staats- en Bestuursrecht was dat de verhouding tussen de overheid en de burger. Bij letselschade de verhouding tussen de verzekeraar en het slachtoffer. Vaak ontbreekt het mensen met letselschade aan kennis en middelen. Hierdoor kun je als letselschadejurist heel veel voor hen betekenen. Dit trok en trekt mij enorm.”
In 2012 startte Alexander als junior letselschadejurist bij een grote rechtsbijstandsverzekeraar. “Een schot in de roos”, stelt hij. “Ik vind veel verschillende dingen leuk en hou van afwisseling. Als letselschadejurist maak je de ene dag een schadeberekening, terwijl je de andere dag met een ondernemer om tafel zit om over de toekomst te praten of een medische discussie met een verzekeraar voert. Om een goede zaak te bouwen gebruiken we alle aspecten van het leven. Dat maakt het vak voor mij zo interessant.” Alexander groeide door binnen het bedrijf en ontmoette hier ook Jan. Net zoals zijn collega sprak het ondernemerschap hem erg aan. “Ik vind het prettig om zelf eindverantwoordelijk te zijn. Bovendien betekende het starten van een eigen letselschadebedrijf dat Jan en ik konden werken zoals wij dat het liefste doen.”
“Bij Helder nemen we de tijd om cliënten écht goed bij te staan”
Die manier van werken kenmerkt zich door helderheid en kwaliteit. “Bij Helder nemen we de tijd om cliënten te leren kennen en goed bij te staan”, vertelt Alexander. “Wij zijn inhoudelijk op de hoogte van dossiers, reageren snel en kijken verder dan alleen een geldbedrag. We willen mensen écht helpen, tot een goede oplossing komen waarmee zij verder kunnen leven. Daarbij gebruiken we al onze creativiteit. Laatst behandelde ik bijvoorbeeld het dossier van een ondernemer in de bouw, die zijn beide knieën ernstig had verbrand. Zijn knieën waren redelijk genezen, maar hij kon er niet meer goed op zitten, wat wel nodig was bij zijn werk op de bouwplaats. Samen zochten we naar een manier waarop deze man toch met plezier kon blijven werken. De ondernemer gaf aan dat hij houtskeletbouw – in een loods in plaats van op de bouwplaats – ook erg leuk vond. Dit is wél goed te doen met zijn klachten en hij besloot om hiermee aan de slag te gaan. Het kostte wat moeite om de verzekeraar hierin mee te nemen, maar het is gelukt. Er is een oplossing voor de zaak en de cliënt heeft weer een mooie toekomst. Zo komt er toch iets positiefs voort uit de letselschade.”
Sinds Marijn zich bij het bedrijf aansloot, staan Alexander, Jan en Marijn met zijn drieën aan het roer van Helder bij Letselschade. “Samen vormen we een goed team. We behandelen alle drie nog steeds letselzaken en verdelen de overige werkzaamheden. Zo houd ik me bezig met de financiële kant van het bedrijf en de ict – twee onderwerpen die me erg aanspreken. Daarnaast hebben we inmiddels vier geweldige medewerkers in dienst. De onderlinge sfeer binnen ons bedrijf is heel prettig. Als werkgever vinden Jan, Marijn en ik het belangrijk om uit te gaan van het positieve van mensen. Wij geven hen vertrouwen, ruimte en respecteren elkaar. Dat werkt heel goed. Als collega’s zijn we heel open, alles kan gezegd worden.”
In de toekomst wil Helder verder groeien. “Zo kunnen we nog meer mensen van dienst zijn en ons bovendien verder specialiseren. Maar het belangrijkste is dat we onze cliënten goed kunnen blijven helpen. Dat is de reden dat Helder bestaat en dat blijven we waarmaken.”
Je kunt direct contact met ons opnemen. Stel je vraag in de live-chat of bel 085 – 065 31 49. Op werkdagen zijn wij te bereiken tussen 8:30 en 17:30.