Een valpartij in een winkel of supermarkt is sneller gebeurd dan je misschien denkt. Je kent het wel: je wilt “even” snel naar de supermarkt omdat je niet alle ingrediënten in huis hebt voor het avondeten. In alle haast loop je langs de schappen, op zoek naar dat ene product. Door alle drukte om je heen let je niet goed op waar je je voeten neerzet en voor je het weet lig je op de grond.
Verschrikt kijk je om je heen. Al je boodschappen liggen over de grond verspreid, omstanders staren je aan en vragen of je oké bent. Ondertussen voel je een stekende pijn in je pols. Dat voelt niet goed. Later blijkt dat iemand een doos eieren heeft laten vallen. Er lag eigeel op de vloer en dat was nog niet schoongemaakt. Daardoor ben je uitgegleden.
Je pols doet wel erg veel pijn, dus toch maar even foto’s laten maken in het ziekenhuis. Aldaar blijkt dat je pols is gebroken. Je kan niet werken en het huishouden doen lukt nu ook niet. Wat nu?
Het komt regelmatig voor dat er in de supermarkt etenswaar op de grond ligt en niet meteen wordt opgeruimd. Maar ook een rondslingerend kratje van vakkenvullers of een natte vloer klinkt ons bekend in de oren. Voor je het weet glijd je uit of struikel je. Soms met ernstig letsel tot gevolg. Zo ook in het voorbeeld hierboven.
Vaak weten mensen alleen niet dat de winkel in veel gevallen aansprakelijk is voor de schade die iemand hierdoor oploopt. De winkel moet namelijk, binnen haar mogelijke grenzen, de veiligheid van hun consumenten kunnen waarborgen. Je mag er vanuit gaan dat de vloer van een supermarkt niet glad en onveilig is en dat gevallen producten gelijk worden opgeruimd. Is dat niet zo, dan kun je daarvoor de supermarkt aansprakelijk stellen.
Als de supermarkt inderdaad verantwoordelijk is voor jouw valpartij, dan zal hun verzekeringsmaatschappij aansprakelijkheid erkennen en jouw schade vergoeden.
Helder bij Letselschade helpt je bij het proces van aansprakelijk stellen, het zorgen voor de juiste hulp, tot de gehele afwikkeling.
Neem vandaag nog contact met ons op en wij leggen jou uit wat we voor jou kunnen betekenen.
Je kunt direct contact met ons opnemen. Stel je vraag in de live-chat of bel 085 – 065 31 49. Op werkdagen zijn wij te bereiken tussen 8:30 en 17:30.