Uitleg voor verzekerden Univé rechtshulp

Uitgeschreven tekst van de video

Ik ben Jan van den Berg van Helder bij Letselschade. Wij helpen mensen met letsel na een ongeval. Onder andere bij het verhalen van hun schade.

U heeft ook een ongeval gehad. En hierdoor heeft u letsel. Het is daarom belangrijk om even met elkaar om de tafel te zitten om uw schade goed te kunnen regelen.
Univé doet in uw regio geen bezoeken en daarom schakelen zij ons in om bij u langs te komen. Univé stuurt ons informatie over uw zaak, zodat we goed voorbereid zijn.

Binnenkort kom ik of of één van mijn collega’s bij u langs. Meestal komt er ook een schaderegelaar, dit is iemand die namens de verzekeraar van de tegenpartij langskomt om de schade in kaart te brengen. Wij zullen altijd eerder aanwezig zijn dan de schaderegelaar om nog even persoonlijk kennis te maken, het gesprek voor te bespreken en uw vragen te beantwoorden. Tijdens het gesprek zijn wij er voor u, om u te ondersteunen waar nodig en om voor uw belangen op te komen.

Het doel van het gesprek is kennis te maken met elkaar en te bekijken hoe we u kunnen helpen. Het gesprek is een mooi moment om uw kant van het verhaal te vertellen en wat het ongeval voor impact op uw leven heeft. Tijdens het gesprek zullen we het hebben over het ongeval, hoe uw leven er sindsdien uitziet en hoe het er voor het ongeval uit zag. Er worden dus veel en soms ook persoonlijke vragen gesteld. Dit doen we om uw schade goed in kaart te kunnen brengen, dat kan soms confronterend zijn. Wij zijn erbij om u hierbij te helpen en ondersteunen. Ook zijn wij erbij om het gesprek soepel te laten verlopen, wat gelukkig bijna altijd het geval is.

Na het bezoek maakt de schaderegelaar een verslag van het gesprek. Hier kunt u nog op reageren. Ook geven wij een terugkoppeling aan uw behandelaar van Univé. Zo is uw behandelaar op de hoogte van wat besproken is. Daarna dragen we uw dossier weer over aan Univé. De behandelaar van Univé behandelt uw dossier weer verder.

Als u voor, tijdens of na het bezoek vragen heeft, dan kunt u hiervoor bij ons terecht. Zodra we het rapport aan Univé hebben gestuurd, pakken zij uw dossier weer op en kunt u gewoon weer bij uw behandelaar van Univé terecht voor vragen.

Wij wensen u veel succes en een goed herstel!

Wij staan voor je klaar

Je kunt direct contact met ons opnemen. Stel je vraag in de live-chat of bel 085 – 065 31 49. Op werkdagen zijn wij te bereiken tussen 8:30 en 17:30.